Aduhai Hati Jeli

Kenapalah dengan aku..
Berhati jeli sungguh bila tengok orang tua yang lebih kurang umur papa mama..dah tua..dah berkedut2 kulit kesan penuaan..masih bekerja keras..
tak kesahlah..samada jual kerepek ke..buat ketering ke...tukang sapu sampah ke..tukang masuh pinggan ke..
Hati rasa sedih dan sayu..
Terasa sedih mengenangkan nasib diorang..
Mungkin kerana kesempitan hidup..
Atau mungkin diorang memang suka berniaga dan bekerja..boring duk kat umah..
Tapi..
Tetap rasa sedih dan kesian..
Selalu membayangkan..kalaulah diorang ni papamama aku...
Wuwuwuw..sedih...

Kalau lah aku ni billionaire..
aku nk bagi elaun pada sape2 yang dah berumur 55 tahun ke atas..
Tak payah susah2 keje..duk senang lenang kat umah..tiap2 bulan dapat duit..
Tapi mustahillah benda tu jadikan..bila masa lah pulak aku nk jadi billionaire...
Niat dah ada..cuma belum mampu aja..

Kesian diorang kan...
Aduuhai..
Semoga papamama aku sihat tubuh badan..
Harap2 juga aku ni sihat sentiasa..

Tuah orang lain-lain kan...






  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 Soksek-Soksek: