Apa pilihan kamu?
A. Indah tapi busuk di dalam
B. Buruk diluar, busuk pulak di dalam
C. Buruk diluar, tapi 'ok la' di dalam
D. Indah diluar dan dalam
E. Tiada jawapan di atas
("_") Tapi aku rase jawapan D mustahil untuk dapat..Kalo indah pun..mesti ada slack here and there..So? Tepuk dada tanya hati..
AZAM 2010
Thursday, December 31, 2009 |
Categories
AKU
Hari ini ialah hari terakhir bagi tahun 2009..Terlalu banyak yang aku tempuhi bagi tahun 2009..Kesimpulannya 2009 lebih banyak memberi kesedihan dari kebahgiaan ... Senang kata, 2009 merupakan tahun dugaan terbesar sepanjang hidup aku..Tapi hidup mesti diteruskan jugakkan? So..survive! survive! ciayok..ciayok eikyn! gambatte eikyn san!
Aku tak mau cite yang sedih-sedih dan aku nak 2009 berlalu cepat. So, WELCOME 2010!! Aku dah lame tunggu kau 2010!! Harap-harap ko dapat memberi aku semangat baru dan kebahgiaan dalam hidup!! Itulah doa aku ..
Ok, forget about all the sadness of 2009. I'm looking forward now ok!!Let me share my target for 2010. Hope that i'm able to complish my mission for 2010. InsyaAllah..
Tambahan:
11. Sudah boleh drive kete dengan confident nya dan tau jalan-jalan penting kat area2 KL ni..Al-maklumlah aku ni kan buta jalan sikit..lebih seronok jadi c0-pilot..haha..
12. Buat passport antarabangsa.. :D
13. Pergi kursus-kursus penting..
Aku tak mau cite yang sedih-sedih dan aku nak 2009 berlalu cepat. So, WELCOME 2010!! Aku dah lame tunggu kau 2010!! Harap-harap ko dapat memberi aku semangat baru dan kebahgiaan dalam hidup!! Itulah doa aku ..
Ok, forget about all the sadness of 2009. I'm looking forward now ok!!Let me share my target for 2010. Hope that i'm able to complish my mission for 2010. InsyaAllah..
- Jadi seorang yang lebih baik luar dalam. Dapat control emosi dan sifat buruk aku yang senang 'bengang'. Be a person that cool and understanding dengan kelemahan manusia lain. Make more friends.
- Komited dengan kerja dan apa-apa yang diceburi. Being satisfied by my boss with what job that he's giving me. Learn more about what i'm doing..KEWANGAN DAN REPORTING. (kehkeh.. nampak tak mencabar lansung eh? but if u in my place..u know how is it). So..don't try to under estimate other people who done this job ok..(ceh!emo bagai..)
- Mau sambung Master yang dah aku tangguhkan selama ini.. Mesti...mesti!! Harap-harap financial ok tahun ini untuk aku sambung Master by Coursework! No more by research..unable to handle it..No..no.. :)
- Harap dipanggil untuk INDUKSI dan dapat confirm as permenant servant ASAP.
- Business Tudung-Aku harap business kecil-kecilan ini dapat diteruskan dan dapat galakan dari semua. Ini la side income aku untuk aku wat saving nak sambung belajar..hehe..So, supportla i ok.. X).
- Keep fit! Keep slim! Coz i already feel gemoks! Gemuk! Even my weight is still ok but it is better for me to start exercise.. Aku nak start jogging, pg gym ker, join aerobic JKR ker..huhu..
- Target untuk buat harta sendiri. Means beli rumah sendiri..mungkin? Coz umah sewa aku ni pun udah mahal..better aku start cari rumah aku sendiri..
- Kumpul duit..kumpul duit..simpan..simpan.. Target aku dapat simpan at least RM10K for 2010.. :)..Tough job for me as orang gomen dan kaki shopping!
- Happy..make others happy..make my parents happy of me..HAPPY!
- Find the RIGHT PERSON that able to accept me as what i am and SETTLE DOWN!! :P
Tambahan:
11. Sudah boleh drive kete dengan confident nya dan tau jalan-jalan penting kat area2 KL ni..Al-maklumlah aku ni kan buta jalan sikit..lebih seronok jadi c0-pilot..haha..
12. Buat passport antarabangsa.. :D
13. Pergi kursus-kursus penting..
CIAYOK EIKYN!! U CAN DO IT!!
sYOK!
Wednesday, December 23, 2009 |
Categories
AKU
Jeze Junior
Tuesday, December 15, 2009 |
Categories
Work
Short Design Lifetime @ Short Expired Date?
Monday, December 07, 2009 |
Categories
Komen Aje
Baru aje bace berita pagi ini..ape kes? semuanya expired date cepat?bukannye makanan tau..bukan roti Gardenia yg jual kat cafe opis aku ni..tapi structural building..Perasan tak?

Even aku kerja dalam Jabatan yang ada kaitan dengan kes ni..tapi aku tak dapat komen pape sebab bukan di bawah bidang aku juga.. 'SAYA HANYA MENURUT PERINTAH'. Ceh!Malu jugak..Haish!
- Stadium Sultan Mizan- Baru setahun siap
- Jambatan Sg Lembing- Tak sampai setahun dah mendap
- dll yang malas nak dilistkan lagi..

Even aku kerja dalam Jabatan yang ada kaitan dengan kes ni..tapi aku tak dapat komen pape sebab bukan di bawah bidang aku juga.. 'SAYA HANYA MENURUT PERINTAH'. Ceh!Malu jugak..Haish!
Not Well
Thursday, December 03, 2009 |
Categories
AKU
I'm not feeling well lately..
Makan Ubat..lalok..* wengweng*
Makan Ubat..lalok..* wengweng*
Happy Birthday Mama!!
Tuesday, November 24, 2009 |
Categories
My Family
Today is my mama birthday..Happy Birthday Mama yang ke 62 tahun!!..Semoga Panjang Umur, Sihat Tubuh Badan, Murah Rezeki dan Happy Selalu...
Terima kasih kerana menjadi insan yang paling paham 'org' dan paling 'supportive' dalam hidup 'org'. Tak terbalas pergorbanan mama dalam hidup orang. Tak boleh dilistkan satu per satu. Tak terbayang kalau 'org' takde mama..
'Org' cuba membahagiakan mama even ada benda yang mama harapkan belum dapat lagi 'org' beri..
Susah nak cakap 'org' sayang mama on live tp 'org' tau mama tau 'org' sayang mama.. (sensitif nye aku, nangisla pulak) :'(
Terima kasih kerana menjadi insan yang paling paham 'org' dan paling 'supportive' dalam hidup 'org'. Tak terbalas pergorbanan mama dalam hidup orang. Tak boleh dilistkan satu per satu. Tak terbayang kalau 'org' takde mama..
'Org' cuba membahagiakan mama even ada benda yang mama harapkan belum dapat lagi 'org' beri..
Susah nak cakap 'org' sayang mama on live tp 'org' tau mama tau 'org' sayang mama.. (sensitif nye aku, nangisla pulak) :'(
I LOVE U, MAMA..HAJAH ZAINON BINTI SULAIMAN
Berhati-hati!! Ajaran Sesat.
Saturday, November 21, 2009 |
Categories
Info
Yup..post kali ni agak serious..Ye..bila aku cakap serious..mmg serious la ni..Aku taip post ni pun dengan muka yang amat serious.. :) Dengan niat nak ingat-ingatkan sesama Muslim..
Ok, malam tadi bila parents aku balik dari Surau kat umah kami..ada isu dan perbualan hangat berlaku. Iaitu..KES AJARAN SESAT! ye, ajaran sesat dikalangan orang bijak pandai, dikalangan makcik pakcik, dikalangan pak Ji Mak ji..
(Fuh! Makin serious aku menaip)...malam tu, ada ustaz yang dijemput oleh ahli surau untuk memberikan ceramah tentang ajaran sesat dikalangan orang Muslim di Malaysia. Hal ini semakin berleluasa sejak akhir-akhir ini malah sebaran ajaran sesat ini didapati disebarkan di sekitar surau-surau di Selangor dan Kuala Lumpur. Malah menurut ustaz ini, pensyarah universiti awam juga terlibat dalam penyebaran ajaran sesat ini dikalangan penuntut-penuntut IPTA..
Apa antara ajaran sesat yang diorang amalkan ialah; cara mereka mengerjakan solat, mereka menganggap membaca yasin adalah bidaah, selawat ke atas Nabi adalah bidaah, tidak perlu membaca Surah Al-Fatihah di dalam solat dan banyak lagi.
Pada malam tadi juga, mama aku menjadi saksi dan melihat sendiri segelintir mereka yang mengamalkan ajaran sesat ini di surau. Lebih kurang 25 orang muslimah luar yang datang semata-mata ingin mendengan ceramah dari surau ini dimana rata-rata mereka mengamalkan cara solat yang 'pelik'..dan apabila ustaz menerangkan tentang 'KESAN AJARAN SESAT' ini kepada makmum..'muslimah luar' ini mula memberontak dan membuat bising di dalam surau tanda PROTES. Malah ada seorang makmum lelaki yang tergolong dalam golongan 'mereka' ini berdiri dan memprotes ustaz dengan berbahasa Arab dimana beliau menuduh ustaz ini memberi ceramah karut..
Ada satu lagi kes, ada kawan mama aku (Hajah X) datang berziarah ke rumah. Dengan niat mengajak mama aku turut serta, Hajah X bercerita kepada mama aku berkenaan 1 majlis agama yang amat berkesan (Yuran RM1500++) yang beliau hadiri baru-baru ini di sebuah hotel sekitar Ampang (Hotel F). Di mana didalam majlis agama ini, mereka diberikan ceramah agama di dalam keadaan gelap di mana penuntut tidak dapat melihat penceramah dan di dalam ceramah ini penuntut diberikan 7 biji batu untuk dilontarkan, dimana setiap biji batu yang dilontarkan bermaksud 1 dosa besar akan terhapus..Malah, menurut Hajah X, ustaz itu juga tidak memberi salam kepada sesiapa, malah ustaz ini cuma memberi ucapan PAGI! sebagai pengganti salam..(apa kes?)
Mengucap panjang mama aku apabila mendengar cerita ini. Sebagai kawan, mama aku menasihatkan Hajah agar beristghifar dan kembali ke jalan yang betul dan mengikut ajaran Islam sebenar..
Kesimpulannya, kenapa ini berlaku? Kenapa orang bijak pandai boleh terpengaruh dengan ajaran-ajaran yang tidak berlandaskan Islam sebenar? Kenapa juga Mak Aji Pak Aji juga turut terpedaya dengan ajaran-ajaran yang menyimpang?
(Bila cetek agama pun masalah, terlalu 'mencari' agama pun tersalah pilih, bila nak 'menambah' ilmu pun tersilap belajar..ish..ish..)
So, marilah kita mendekati dan mempelajari agama yang sebenar, iaitu dengan kata lain agama berlandaskan Al-Quran dan Hadis..jangan terpengaruh dengan ajaran- ajaran yang makin menjauhkan kita ke jalan ALLAH..
HATI-HATI...
Apa Kes ??
Wednesday, November 11, 2009 |
Categories
Komen Aje
Baca Utusan Online hari ini, apalah nak jadi dengan segelintir rakyat Malaysia sekarang ni. Nak kata Fanatik..mungkin juga. Nak kata terlalu menaruh harapan yang tinggi..pun mungkin juga. Alahai..kan ini cuma sukan aje. Bukan apa pun kan?
Sepatutnya diorang patut bangga kerana layak ke peringkat Final. Ini bermaksud 2 pasukan ini sebenarnya 'power'lah kan.. (power ker? :P).. Semangat kesukanan dan cara berfikiran yang positif perlu ada dalam minda rakyat Malaysia ni. Bukannya 'mengamuk' sampai bakar-bakar kerusi dan menyumpah seranah penyokong negeri lain. Malah, ada pulak 'Menteri' yang mengaitkan isu politik pulak bila hal ini terjadi. Kita tak boleh 'judge' politik seseorang dengan isu 'bakar kerusi' ni..Ini hal yang berbeza..Pada pendapat saya, sesiapa pun tak bolehlah ambil kesempatan ke atas isu ini..
#Kepada penyokong Kelantan, mereka tidak perlu cepat melatah. Cuba lagi akan datang.
#Kepada penyokong Negeri Sembilan, mereka tak perlu mencurah minyak pada api yang sedang marak..Sekali menang tak bermaksud akan tetap terus jadi jaguhkan? :P
Yang menjadi persoalan? Sapa yang perlu bertanggung jawab atas kerugian RM214,000 ini? Sila jawab..
Sepatutnya diorang patut bangga kerana layak ke peringkat Final. Ini bermaksud 2 pasukan ini sebenarnya 'power'lah kan.. (power ker? :P).. Semangat kesukanan dan cara berfikiran yang positif perlu ada dalam minda rakyat Malaysia ni. Bukannya 'mengamuk' sampai bakar-bakar kerusi dan menyumpah seranah penyokong negeri lain. Malah, ada pulak 'Menteri' yang mengaitkan isu politik pulak bila hal ini terjadi. Kita tak boleh 'judge' politik seseorang dengan isu 'bakar kerusi' ni..Ini hal yang berbeza..Pada pendapat saya, sesiapa pun tak bolehlah ambil kesempatan ke atas isu ini..
#Kepada penyokong Kelantan, mereka tidak perlu cepat melatah. Cuba lagi akan datang.
#Kepada penyokong Negeri Sembilan, mereka tak perlu mencurah minyak pada api yang sedang marak..Sekali menang tak bermaksud akan tetap terus jadi jaguhkan? :P
Yang menjadi persoalan? Sapa yang perlu bertanggung jawab atas kerugian RM214,000 ini? Sila jawab..
gETAR Bergegar
Tuesday, November 10, 2009 |
Categories
Info
Sejak akhir-akhir ini asyik terdengar dalam berita dan radio tentang gegaran atau gempa bumi . Hampir 90% daripada gempa bumi yang berlaku sekarang ini adalah kawasan yang berada disepanjang Lingkaran Api Pasifik.
KronologiPada tahun April 2009, gempa bumi melanda L'Aquila, Itali (5.8 Skala Richter)
Diikuti pula dengan gegaran dan tanah runtuh di TasikMalaya, Jawa (7.0 Skala Richter) pada 2 September 2009.
Pada bulan yang sama (29 September 2009), Tsunami besar tercetus ekoran gempa dengan 8.0 skala Richter di Samoa dan American Samoa, di mana di dalam tragedi ini membunuh sekurang-kurangnya 177 orang di wilayah itu, sementara beratus-ratus yang lain dilaporkan hilang. Tsunami turut melanda Tonga.
Satu gempa bumi 7.6 pada skala Richter menggegarkan Padang di pulau Sumatera, Indonesia pada 30 September 2009. Seramai 704 mangsa mati dan sehingga 4,000 terperangkap di bawah runtuhan. Gegaran sekuat 7.0 pada skala Richter menggegar bahagian selatan Sumatera beberapa jam kemudian. Pada masa yang sama, Filipina turut mengalami banjir besar.
9 November 2009,sekurang-kurangnya seorang maut, sementara 80 lagi cedera selepas satu gempa bumi berukuran 6.7 pada skala Richter menggegar Sumbawa di wilayah Nusa Tenggara Barat. Fiji juga mengalami gegaran yang sama.
Disember 2009- Dijangka Hawaii dan Jepun juga akan mengalami gempa bumi. Malah, mungkin gempa bumi yang paling besar dalam tahun 2009!! Mungkinkah tsunami terbesar atau gempa bumi MEGA akan melanda? Adakah Malaysia juga akan merasainya?? Ish takut...
Oleh sebab itu, kita perlu ada kesedaran dan bersiap sedia dengan kemungkinan yang berlaku..Yelakan, kita tak tau apa yang akan jadi kan? So, prevention is good. Bolehlah rajin-rajinkan diri untuk jenguk kat web ni eh.
Sama-samalah kita bersimpati dan berdoa atas bencana yang dihadapi oleh 'jiran-jiran' kita. Semoga cepat reda dan kembali seperti sedia ada.
Diikuti pula dengan gegaran dan tanah runtuh di TasikMalaya, Jawa (7.0 Skala Richter) pada 2 September 2009.
Pada bulan yang sama (29 September 2009), Tsunami besar tercetus ekoran gempa dengan 8.0 skala Richter di Samoa dan American Samoa, di mana di dalam tragedi ini membunuh sekurang-kurangnya 177 orang di wilayah itu, sementara beratus-ratus yang lain dilaporkan hilang. Tsunami turut melanda Tonga.
Satu gempa bumi 7.6 pada skala Richter menggegarkan Padang di pulau Sumatera, Indonesia pada 30 September 2009. Seramai 704 mangsa mati dan sehingga 4,000 terperangkap di bawah runtuhan. Gegaran sekuat 7.0 pada skala Richter menggegar bahagian selatan Sumatera beberapa jam kemudian. Pada masa yang sama, Filipina turut mengalami banjir besar.
9 November 2009,sekurang-kurangnya seorang maut, sementara 80 lagi cedera selepas satu gempa bumi berukuran 6.7 pada skala Richter menggegar Sumbawa di wilayah Nusa Tenggara Barat. Fiji juga mengalami gegaran yang sama.
Disember 2009- Dijangka Hawaii dan Jepun juga akan mengalami gempa bumi. Malah, mungkin gempa bumi yang paling besar dalam tahun 2009!! Mungkinkah tsunami terbesar atau gempa bumi MEGA akan melanda? Adakah Malaysia juga akan merasainya?? Ish takut...
Oleh sebab itu, kita perlu ada kesedaran dan bersiap sedia dengan kemungkinan yang berlaku..Yelakan, kita tak tau apa yang akan jadi kan? So, prevention is good. Bolehlah rajin-rajinkan diri untuk jenguk kat web ni eh.
Sama-samalah kita bersimpati dan berdoa atas bencana yang dihadapi oleh 'jiran-jiran' kita. Semoga cepat reda dan kembali seperti sedia ada.

Am I Allergic to Myself?
Monday, November 09, 2009 |
Categories
Problema..
I have a problem :'(. This problem happened since i'm young but obviouslly detected during my Secondary. My problem is.............
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Every time I cry, my skin on and around my eyes gets all red and swollen and itchy and I get red puffy bumps on them! Gosh! Am I allergic to myself? Haha! I have become allergic to my tears..
I don't know what it is. But every time my tears touch my skin
(around my eyes @ eyelid), I get red bumps and they hurt and they are really ugly. I already see the doctors and they gave me some medicine, but it doesn't WORK very well. They gave me some medicine called 'Cortisone Cream'. I also tried petroleum jelly and over-the-counter products, but nothing seems to work. They make my skin even sting!
I already search in the internet to find the cause of my problem and how to overcome it. In the internet, some of them said the problem maybe because of the salt in the tears that irritates the bumps on my eyelid. What i'm going to do?!! My eyes just look like i'm wearing red eyeshadow! (Tapi bagus juga kan..jimat duit haku, tak payah pakai eyeshadow!heh..:).
But it worried me.. :(
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Every time I cry, my skin on and around my eyes gets all red and swollen and itchy and I get red puffy bumps on them! Gosh! Am I allergic to myself? Haha! I have become allergic to my tears..
I don't know what it is. But every time my tears touch my skin

I already search in the internet to find the cause of my problem and how to overcome it. In the internet, some of them said the problem maybe because of the salt in the tears that irritates the bumps on my eyelid. What i'm going to do?!! My eyes just look like i'm wearing red eyeshadow! (Tapi bagus juga kan..jimat duit haku, tak payah pakai eyeshadow!heh..:).
But it worried me.. :(

OMG!
Thursday, November 05, 2009 |
Categories
AKU
My brother working outstation and my elders brother is superduper busy..
And i have to go to work by myself and doing everything by myself.. :'(
Yup..i am a dependent type of sister. ("_*)..
So what? i admit it ok..Who cares??
And i have to go to work by myself and doing everything by myself.. :'(
Yup..i am a dependent type of sister. ("_*)..
So what? i admit it ok..Who cares??
~ I'm Blank ~
Tuesday, November 03, 2009 |
Categories
AKU
Yes..that's what i feel right now. Blank..I'm totally blank!! Aku tak bersalah pun dituduh untuk jadi pesalah..Ceh!Disebabkan itu..kepala aku kosong sekarang...totally kosong! Buntu kepala haku! Apa patut aku buat sekarang? Nak hantukkan kepala ke PC ni ke atau nak aku rendam kepala aku dalam air panas mengelegak! Haish! :(
Subscribe to:
Posts (Atom)







Gratisan Musik





