gediks = cute ker, behave= matured?

aku ade lah mendengar bunyi2 langau entah dari mana ntah yang membuat statement begini:

i ni comel..i tak gediks (tp hakikatnya mmg gediks ok!)..thats why i nampak awet muda.. Errk!

and pelik tp benar, bl statement seorang adik (pun sama tak matang mcm dia tu) yang jumpe pun entah bape kali je dijadikan kayu pengukur dia..ckp kononnya aku lebih tua dr member aku sorang tu ..so, setiap kali statement yang sama lah yg diulang.. dia lah yang cute! aku ni nampak tua dr umo aku...hello! sakit ke ko dik non? (kalau nak dicite pasal benda2 yang diluar akal, BANYAK ok)

Dik non, aku ni telah diajar dek family aku untuk jadi perempuan yang behave dengan semua orang..tak mcm ko dik non yang tergedik2s perasan cute tu..simpati wey...orang cute tak mengaku diri tu cute hokey...dia akan menerima pujian dr orang lain.. kesian..don't aspect people give u a compliment..it comes by itself la..(bl selalu sangat mengaku diri dia cute, kawan2 rapat dia pun tpaksalah mengaku die ni cute..kawan kan..)

HAIYOO!bila la mau berubah..dunia pun dh berubah..diri dia tak berubah2..tolooongla..sapelah yang patut sound budak sorang ni..nak biarkan dia hanyut dengan LABU2 nye ker ekh?!

# dh lama cuba bertahan dengan kerenah si dik non sorang ni..orang lain dh sound direct dah..but still..tak berubah2..aish!
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 Soksek-Soksek:

saadah said...

harap bersbar ye pn.ekyn.biasela tmpt keje.mmg cmtu.mcm2....kdg2 mmg skit hati.kalu skali dua tu blh than lg.tp kalu byk kali dgr bnda yg sma...naik meluat.huhuhuhu...jgn lyan sgt.wat pkakkn kn aje tlnga tu.tp buleh ke?????hihihi....tpuk dada kuatkn iman k.miss u....;-)

Eikyn said...

waaa...my deary saadah read my blog la...tq tq! a'ah..try to pekakkn telinga sebelum ni..tp di sebabkan dek non ni mmg jenis yg xpaham bahasa @ mmg kayu..still rewind statement yg sama..haish! menduga kesabaran i betol! dh la kawan u ni tgh belajar nk jd org yg penyabar skrg ni...kekeke