Alhamdulillah..

Alhamdulillah, syukur ke hadrat ALLAH atas kurniaan dan rezeki yang diberikan.
Selamat sudah Majlis Perkahwinan aku. Semuanya berjalan lancar dan seperti yang diharapkan.
Sangat berpuas hati coz majlis yang aku impikan selama ini, terlaksana dengan bantuan family aku dan sanak saudara. Tanpa bantuan diorang, CONFIRM ianya tak semeriah mana. Terima kasih tak terhingga kepada:

Mama & Papa- yang banyak tolong aku dalam urusan catering dewan (majlis) dan dirumah (khatam, marhaban, bertunang), urusan jemputan, urusan bilik, dewan dan lain-lain. Tak terbalas jasa diorang sampai aku mati.. Mama sangat bertukus lumus menyediakan semua keperluan majlis di rumah especially bab-bab makanan, papa pulak lebih kepada pengedaran kad-kad jemputan.

Abg Long & Kak Dza- mereka yang bertanggung jawab men'sponsor' paperbeg dan cake marble mawar untuk goodies beg tetamu. Mereka sanggup berhabis duit untuk pastikan paperbeg perkahwinan aku sangat 'meaningful' untuk tatapan tetamu. Paperbeg hijau yang ada gambar pengantin, gambar seluruh keluarga Hj Zainal & Hjh Zainon, doa pengantin dan pantun melayu. Nanti aku postkan gmbr paperbeg kemudian ekh.. Ramai yang puji paperbeg kami..alhamdulillah.Ade jugak yang mintak paperbeg lagi sebab suka sangat dengan design paperbeg tu. Ade juge bunyi2 sinis dari sedara mara, almaklum..belum kawen dah pakai baju pengantin kan..ala, biasalah..abaikan aje..(jealous la tu!). Abg long & Kak Dza jugak dipertanggungjawabkan menjadi event manager untuk majlis aku aritu. Sangan tersusun dan terancang. TQ sangat2!

Abg Ngah & Kak Lin- abg ngah n kak lin dipertanggungjawabkan untuk menjadi food manager untuk majlis dirumah dan di dewan. Diorang dengan sedara mara yang lainlah yang bertukus lumus menyediakan makanan-makanan untuk dari majlis khatam, marhaban, bertunang sampailah di majlis resepsi di dewan. Dioranglah yang kene make sure makanan cukup sampai ke akhir setiap majlis. Kesian aku tengok kak lin, dah macam bibik kat dapur. Hikhik..TQ abg ngah dan isteri. Tak terbalas budi korang semua..

Kakak & Abg Zaiful- kakak dan suami ialah mereka yang bertanggungjawab bagi memastikan goodiesbeg mencukupi di majlis di dewan. Abg Zaiful sebagai tokey santan jugak menjadi suplier santan terbesar bagi majlis aku. Untuk bubur kacang, bubur pulut hitam, ubiketuk, kueh halwa maskad (kueh tradisional) dan lain-lain lagi. Kakak pulak banyak tolong aku dari segi financial di saat-saat akhir (al maklum, pengantin dah sengkek) huhu..TQ kakak and family

Abg Fir & Kak Zana- abg fir dan kak zana pulak bertanggung jawab bagi menyediakan pelamin rumah untuk khatam al-quran, bertunang dan berinai kecil. Pelamin rumah siap seminggu awal dari majlis aku! Excited sungguh!Tema pelamin rumah-putih hijau. Sangat cantik! Pelamin hasil tangan kakak ipar dan abg aku.Sampai kene genjatan elektrik lagi..huhu..Lawak! Semata-mata untuk adik bongsu tersayang..Hehe..TQ korang!

Abg Fairuz- abg bujangan yang dengan paksa relanya men'sponsor' PA System dan penari cilik untuk majlis resepsi aku.. Sound system mantap! Lagu sedap! penari cilik pun sangat menarik! Dapat pujian ramai. Susunatur acara yang aku dah plan pun dapat diikut dengan sempurna.Alhamdulillah.. Tq abg pai!

Abg Muda ku Leman- sorang lagi abg bujanganku yang bertanggung jawab sebagai AJK seranta. Dengan kata lain, semua benda2 orang lain xsanggup nak buat, dia terpaksa buat..hahah..termasuk pasang banner, bunting, bunga manggar, penunjuk arah dan lain-lain..Hahah..TQ man! Next year awak lak, so..kumpul duit cepat2 ekh..

Anak-anak Sedaraku semua (Mastura, Qamar, Yaya, Zafran, Haziq, Iyan & Adzim)- Tq sebab jadi flower boys & flowergirls mok su! Sangat cute dan comey korang.. Menyerlah ok!

Flowergirls yang lain (Shasha, Alin, Nini, Amira)- Tq sbb jadi flowergirls yang gediks but cute to Mak Nora. Tq also for the best pose during outdoor photoshoot. Uolls make my day!

Sepupu-sepupu, Tok-tok sedara- Kepada sepupu-sepupuku yang bertukus lumus membanting tulang..ehehe..berkerah tenanga untuk majlis aku..Jasa baik korang tak dapat aku balas sampai mati.. Kak Aslina, Kak Ita, Kak Ita, Kak Gna, Abg Shahriz, Kak Aida, Makbiah, Mak Yah, Tok Enap, Tok Hawa, Tok Bedah, Pak Long, Pakcik, Mak Idah dan semuanyer! TQ SO MUCH semua!!

Lastly, kepada kawan-kawanku yang sudi datang ke majlis aku. Dari dekat or dari jauh, Kak Amisa, Auntie Sukma, Kak Intan, KAk Ros, En Jeze, Nurul, Azham, Amy, Batu, John, Epi, Liza dan semuanya!! Terharu sebab korang sudi datang!

Sape yang tak dapat datang or tak mau datang tu yang cakap ala meletap letup sebelum ni tu..Rugi wooo korang tak dapat tgk majlis aku ala-ala kebaboom tu wooo..hahah (blog aku ni kan? sukahati aku lah nak tulis ape kan).. :D -Peace-


Sekarang syukur alhamdulillah..aku happy!

P/s- Gambar-gambar akan diupload kemudian, tak bawak softcopy lak.. So, tunggu naa..
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 Soksek-Soksek:

ninieZUERYANNIE said...

tahniah utk kali yang ke berapa tah ekin.. hihihi.. anggapla sebagai pengganti diri x dpt dtg majlis ekin.. hihiihii.. x sabar nak gk gambar kawen ekin.. cepat upload ye.. ~~~~

Eikyn said...

kak nini: tq so much..happy sgt!