Hand Bouquet

Kali ini aku nak cite pasal hand bouquet a.k.a bunga tangan untuk majlis kawen aku. Aku skip dulu cita pasal kad kawen dan paperbeg ye..sebab aku tak transfer lagi gambar-gambar kad kawen dan paperbeg dari hp lama aku..Al Maklum..dah dapat hp baru dari encik suami..kihkih.. I dapat hp Samsung Galaxy S tau..(psstt..lagi best dari Iphone4 tau!) ehehe..rase2nyer penyokong tegar Iphone4 bace x post i kali ni..Mesti WAR edisi 2 akan start semula..kuikui..Ah! tak kirala diorang cakap hp galaxy s i tu hp cakrawala ke ape ker..yang penting..hp i HEBAT! ahaha..lagi mau menang even tiada backup dari member lain.. Ok..ok..post lain akan aku cite kan pasal hp kesayangan aku tu yer..Kali ni kita cite pasal bunga tangan aku..

Selalunya, bila kita tengok bunga tangan..banyak yang guna fresh flower kan..even ex-photographer aku pun mintak kalo boleh aku guna fresh flower untuk bunga tangan.. (pasal photographer aku yang tak jadi ni pun akan aku citakan di post yang lain yer)..Wah! banyak hutang woo..Ok..ok..Sambung pasal bunga tangan semula..Memang plan awal aku pun nak guna fresh flower untuk bunga tangan aku tu, tp memandangkan aku kawen nanti kat Pontian, sebuah pekan kecik yang tak berapa besor tu..agak susah aku nak dapatkan fresh flower untuk dijadikan bunga tangan..Kalo ada pun mungkin bunga ros aje..bunga-bunga lain yang pelik2 nama dia tu..erm..jangan haraplah nak jumpa..Susah! Bunga ros tu pun harganya..mak ai..mahal tak hengat..boleh kene RM2-2.50 setangkai tau.. Jangan harapla aku nak beli..Terpikir juga nak beli fresh flower kat Petaling Street, tapi pikir punye pikir..macam tak berbaloi2 pulak beli fresh flower untuk bunga tangan..even fresh flower kat Petaling Street murah giler..tapi tak tahan lama.. Aku pulak tetibe rase nak jadikan hand bouquet aku tu satu sentimental value untuk aku ingat sampai mati..:) yelakan..'dia'lah yang akan jadi peneman setia aku bila aku tengah gugup dan cuak masa majlis nikah dan masa tengah bersanding kat pelamin kan..So, aku pun decide untuk beli bunga tangan artificial aje untuk bunga tangan aku.. :)

So, sebelum aku pegi mencari bunga tangan..aku survey2lah design2 bunga tangan yang cantik di internet.. Google punye google..inilah antara bunga tangan yang aku suka..

Zass...

Pilihan #1 (menyerlah!)

Pilihan #2 (sweet!)

Pilihan #3 (suci gila!)

Pilihan #4 (suka biji2 tu)

Pilihan #5 (berani!)

Ini antara yang diminati la..banyak sebenarnyer yang cantik-cantik tau! Tapi aku upload yang ini ajela..ehsan dari en Google.. :) Lepas dah shortlist semua, aku pun tunjukkan pada encik suami (masa tu encik bf ler..huhu)..belek punye belek..encik suami approve pilihan aku yang #2 tu..dia kata nampak suweet! a'ah..suweet kan..aku pun setuju aje..sebab semuanyer cantik2..encik suami kata tema aku kan puteh hijau..so..kene la pilih warna bunga tangan yang lain dari tema aku tu..so, dia pilih pink sebab cantik dengan baju nikah dan bersanding kami yang berwarna puteh.. :)..Ok ok..Setuju!

So, pas ofis..aku dan encik suami terus ke SSF Jalan TAR untuk meng'usha' bunga-bunga kat situ..Aku jumpe Sales assistant SFF samada diorang boleh gubahkan bunga tangan x..diorang kata boleh tapi dengan service charge. RM25. Yeay! tempat yang tepat! SA tu minta aku naik ke tingkat 4 untuk jumpe dengan SA yang boleh tolong deko kan..kitorang jumpe SA nama 'Ash'.. dipendekkan cerita..kitorang tunjukkan gambar hand bouquet..tup tup.. siap dah bunga yang dipilih..tinggal bayar aje..kira-kira.. RM150! ok ok..sentimental value punye pasal..kitorang pickup esok harinya.. Dan hasilnya

*
*
*
*
*
*
*
Sweet x bunga tangan aku? ehehe..motif nak tunjuk ganbar pengantin sekali..boleh?

ehehe.. sama x macam yang dalam en google tu? sikit2 ade la kan..artificial..mane leh nak 100% same denga fresh flower kan.. Tapi aku nak recommend kat korang kalo korang pun tengah mencari-cari bunga tangan artificial untuk sentimental value korang..boleh sangat2 beli kat SSF tu..sebab, even dia artificial..bunga2 kat SSF nampak real tau..even texture bunga dia pun macam real punye..malah ade bau macam bunga betol tau..tak tipu! sebab tu bunga dia agak mahal dari bunga artificial yang dijual di kedai-kedai lain..So, aku sangat puas hati dan suke dengan bunga tangan aku..Weee!

Nak dijadikan cerita..aku amatlah murah rezeki mase kawen aritu..selain daripada bunga tangan yang aku beli tu..aku turut dipinjamkan denga 3 bunga tangan lain oleh mak andam-mak andam aku..Uish!Mak andam-mak andam? ye..sebab aku sewa satu-satu dari setiap bridal..so aku ade banyak mak andam..huhu.. Dari Mak andam 1, aku dapat bunga warna peach & light cream. Dari Mak andam 2, aku dapat bunga warna oren dan mak andam 3, aku dapat bunga warna puteh hijau..tapi yang puteh hijau xde gambar la pulok..nanti i check it out dulu yer..


Dari Mak andam #2- aku gunakan untuk bertunang & berinai kecil

Tengok-tengok..si bunga tangan kan jadi teman sejati i semasa cuak :)

Dari mak andam #1 - Nikah :)

Sesuai untuk majlis nikahkan..

Dengan my pengapit sebelum nikah

Bunga tangan dari mak andam #3 aku letakkan kat atas katil pengantin memandangkan bunga tangan aku tu panjang dan design dia lebih kurang macam pilihan #3 yang suci murni tu..sesuai gila letak kat atas katil aku yang serba puteh.. ok, sampai sini je pasal bunga tangan.. :)..Dah!
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

4 Soksek-Soksek:

Anonymous said...

saya suka baju nikah awak..tempah di mana ye

ninazarina said...

congrats ekin..happy for u. agreed, baju nikah awk cantik la! :)

Eikyn said...

anonymous n nina: tq! ekin pun suka..tempah di campbell jalan TAR butik 1st fashion..Jahitan kemas dan sedap..tp sedikit mahal..tp tetap puas hati

nina: how ur preparation? around the corner kan..gud luck dear..

baju ni design ikut dlm majalah..tp tailor dia di 1st fashion..

Eikyn said...

cop cop..baju i tu xtermasuk beading2 bagai tau..my beading tu i tempat dr zaza beadmeplease..leh bukak di www.beadmeplease.com or leh contact zaza yg cute tu at 012-9258220, berbaloi-baloi