Alhamdulillah..Aku bersyukur atas nikmatMu Ya Allah!

Assalamualaikum dan hai kamuorang...

Watpe di cuti umum..duk umah aje ke..atau jalan2 cari pasal?

Hari ni banyak juga aktiviti ku..

Pertama sekali..ade wat checkup klinik..checkup pasal rahimku dan pasal masalah miss period aku yg dah masuk 10 hari.. Kami suami isteri decide untuk wat checkup di klinik naluri wangsa maju atas cadangan makcik ana kami..dia penah bersalin kt sana..klinik ni klinik ibu dan anak..doktor pun doktor perempuan.. Kami sampai di klinik jam 8.30pagi memandangkan klinik ni dekat sangat dengan rumah kami..dan kononnya kami mau dapatkam appoinment yang paling awal..hehe..bole? Tapi doktor kamaria datang kul 9.30 pulok! Terpaksalah kami menunggu..perot pulak lapar..tak sempat sarapan di rumah..nk datang awal punya pasal..hikhik..

Kul 9.30pagi..doktor pun sampai..sharp ok! Maybe rumah dia pun dekat kot ;p..kami dapat no giliran yang ke-2 sebab ade couple yang dah wat appointment lebih awal dari kami..hikhik..masuk je bilik doktor..citcat citcat apa yang patut..doktor pun scan perut..pastu amik urine utk check pregnant ke tak.. Pas scan, doktor cakap minta aku datang semula seminggu dari sekarang kalau period tak datang lagi.. Doktor kamaria juge cakap posisi rahim aku kalo ditengok dari scanner tadi NORMAL..tak senget atau terbalik! Alhamdulillah..syukur pada Allah! Lega rasanya.. Walaupun keputusan pregnancy test tadi -'ve..at least ada harapan baru untuk kami suami isteri.. ;) Senyum sampai belakang telinga...huhuhu.

Doktor kamaria cakap if dalam seminggu still xperiod dan hpt masih -'ve..doktor akan bagi ubat untuk lancarkan period..maybe hormon dalam badan aku belum stabil selepas early misscarriage last month.. Harap2 takde pape yang membahayakan atau penyakit lain dalam badan aku ni..

Pas checkup..kami vroom terus ke ikea..untuk sarapan plus lunch sekali. . Meatball..fish &chip..chicken wings..daim cake..pergh..memang sedap pada kami yang memang sedang kelaparan..

Paa makan..kami cuci mata ke the curve pulak..banyak betul sale! 50~70% tau! Kami tak beli paoe sebab sudah keeeriiiing...hahaha..pas peken tutti fruty..kami pun vroom pulang! Hari ni aktiviti jalan2 yang best sebab kepala terasa ringan pas dengat keputusan scan pagi tadi..

Malam pulak..aku masak! Ala..simple2 aja..sayur buncis goreng,sambal tumis ikan bilis, kari ayam mak mertuaku yang hanya dihangatkan dan kari daging mak mertuaku yang juga hanya dihangatkan...makan berempat..walaupun masak tak sedap mana pun..tetap selera sebab hati GUMBIRA! ;)

Alhamdulillah...
Published with Blogger-droid v1.6.7
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 Soksek-Soksek:

ninieZUERYANNIE said...

alhamdulillah.. tumpang happy utk ekin n hubby..

Eikyn said...

Alhamdulillah..happy sbb dh normal..kene jg kesihatan..takut senget semula..ayooo..