Sakit rupanya urut tradisional

Hai KamuOrang, selamat hari Khamis..kamu orang puasa ke harini? Saya dah masuk hari ke-2 insyaAllah.. nak membayar puasa tahun lepas.. 7 days to go! Chiayok! Ciayok! Dasar EiKyN..dah nak dekat bulan Syawal baru nak terhegeh-hegeh berhempas pulas bayar puasa. InsyaAllah...Good luck juga pada opismateku si Mama Glam turut berpuasa harini.. 26 days to go bebeh! Penangan beranak dan berpantang di bulan puasa tahun lepas..kekeke..moga-moga tahun ni baby u tak 'terkeluar' awal..kalo tidak..Good Luck in advance for the next year ye.. :P

Ok KamuOrang, semalam selepas berbuka puasa aku dan suami pergi berurut tradisional di Wangsa Maju. Nama dia Kak Long, kawan kepada makcik kami Makcik Ana. Ini kali pertama aku berurut tradisional. Sebelum ni, pernah buat Balinese Massage aje..Aku ingatkan sama aje rasanya..Rupa-Rupanya..Sakit woo! Gila sakit..Seyes!

Mula-mula macam biasalah, sampai aje ke kedai Kak Long ni, dia mintak aku tukar baju..sambil-sambil tu dia tanya la sikit-sikit..tujuan kami datang berurut tradisional harini..Aku pun ceritalah kes aku tu..yela, apa-apa pun dugaan yang kita terima..kita mestilah cuba untuk berubat.Tak kiralah samada cara tradisional atau moden..Yang penting kita USAHA kan.. So, salah satu usaha kami ialah dengan berurut. X)

Berbalik pada cerita aku, pas tukar baju. Aku diminta baring di katil..Kak Long pun start dengan melumur badanku dengan minyak aromaterapy..Pastu dia start urut dari kaki..Mak ai! Sakit betullah..mengeranglah jugak aku..tak dapat nak cover.. Rasa macam dia gune pisau..Tajam betul..Tapi aku tengok dia urut cool je..takde la tekan kuat-kuat..pakai hujung jari je..Tapi sakit dia...kus semangat! Sampai ke urat kepala sakitnya..

Kata Kak Long, urat di kaki aku keras sangat, tegang. Ini menandakan ada masalah berkenaan dengan rahim aku..Kak Long cakap jugak yang badan aku memang banyak sangat angin..hehehe..sampai Kak Long nak terkentut-kentut masa dia tengah urutkan aku..Angin aku di 'transfer' ke badan dia..Nasib-nasib.. Sharing is caring kan..Lepas dia urut bahagian kaki, dia urut pulak bahagian perut tapi untuk bahagian ni dia tak urut banyak sangat sebab dia kata memandangkan aku baru 1st time berurut, jadi dia tak boleh nak urut banyak-banyak sangat kat bahagian ni..Takut demam urat katanya. Kak Long urut dari kaki..ke kepala dan pergi ke kaki semula..

Seluruh badan diurut..kira-kira 2 jam jugaklah. Lama jugaklah bagi aku yang tak tahan sakit..terasa macam 5 jam! hehehe..Kak Long kata badan aku keras..kene rajin berurut..sebab banyak sangat angin dalam badan.. Patutlah aku selalu kentut! Abis si suami kene bom setiap malam..hikhikhik..Alasan!

Abis aje sesi berurut, rasa lega sangat badan ni..ringan aje..InsyaAllah..kene datang lagi berurut selepas ni..Kak Long kata berurut juga boleh buat kita awet muda! So apalagi kamuOrang.. pegila berurut.. :)

# Si EiKyN kene pantang makan makanan sejuk selepas ini untuk kurangkan angin dalam badan
# Si EiKyN juga perlu simpan sebahagian duit bulanannya sikit untuk sesi mengurut sebab bukan murah ye rege upah mengurut di KL.
# Si EiKyN dan suami takkan putus asa berusaha untuk mendapatkan chenta hati kami..KamuOrang doakan kami juga ye..
# Usaha usaha usaha..yang penting kita dah usaha.. :)


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 Soksek-Soksek:

ninieZUERYANNIE said...

ikin, makcik nih mengurut pas bsalin x? kalo mengurut, wat full pakej x? member tgh cr tukang urut yg siap full package - bertangas, pilis/param ngan mandi herba skli..

Eikyn said...

bole kak ninie, kedai dia kat atas medan selera wangsa maju. Bersebelahan dengan pasar tani@ pasar malam wangsa maju..Harge untuk pakej pas bersalin RM1000 untuk 5 hari.