Jangan memandai~mandai nk jadi doktor kalo kamu hanya layan jadi engineer cabuk saje!

Hujung minggu lepas..kami suami isteri pulang ke desa nun jaoh di utara perlis tu hah! Hah..baru terasa jaoh ke eikyn oi..baru 5 bulan kawen ko dh terasa jaoh..belum balik raya nun dari johor ke perlis direct tanpa henti..mau teresak-esak ko nangis..sampai kering air mata..tetap tak sampai2 kampung si suami..hahaha.. 12jam tu hah..kalo urusan rasmi..dah bole claim elaun harian dh ko.eikyn..sbb perjalanan melebihi 8 jam..! Udah~ udahlah ko melalut eikyn oi..

Di kesempatan balik kampung suami..en suami pun mengajak aku pergi berurut memandangkan period aku pun dah lewat seminggu..sakit perot aku pn xelok2 lagi..

Mula-mula mak mertuaku tolong buatkan appointment dengan mak bidan..ok! Appointment lepas asar..terus ke umah mak bidan..mak mertua tolong bg briefing pada mak bidan tentang masalah aku dan mak bgtau yg aku ni jenis yang xtahan sakit..so..mintak mak bidan urut ala-ala mild sikit..

Pas settle briefing..aku diminta untuk berbaring..mak bidan baca sikit2 doa..dia pun urutla sikit..mula2 tangan..kemudian belakang badan..kemudian kaki..kat pergelangan kaki..aduimak..sakit la sangat..pastu dia urut sikit kat perut..

Mak bidan; banyok angin ni..berbunyi perut ni bl urut..

Aku; a'ah..badan saya memang banyak angin..

Mak bidan; ni ada minum air kotoq ni...

Aku; air kotoq? suspen pulak mak bidan ni..

Mak bidan; ada minum air gas ka?air masam ka? Air botol ka? Air kotak ka?

Aku; xde rasenyer makcik..tp air kotak ade la kot..xingatla pulak..

Mak bidan; ya ka?

Mak bidan pun urut2 sikit..pastu dia tungku kan aku..

Esok paginya aku berurut dan bertungku lagi..kali ni sekali dengan mandi wap herba..kamuorang nak tau harg dia bapa...RM30 untuk urut,tungku dan mandi wap..murah giler..4 kali ganda murah dari berurut kat Kl..berbaloi-baloi!

Last day..mak bidan ada bgtau en suami..perut aku sakit sebab aku minum air gas dan air soya lepas gugur aritu..tu yang perut angin..mak bidan minta aku berpantang..sebab takut badan masuk angin lagi..

Kami suami isteri terperanjat..macamane mak bidan ni tau aku ada minum air soya mase pas gugur aritu..confuse jap..

Pas balik dari berurut..en suami ckp pas gugur aritu..aku ade minum air coke..kononnya minum coke leh buat semua darah kuar dari perut memandangkan aku tak kene D&C haritu..aku pun boleh terlupa ;p

Kesannya dapat dirasa sekarang..perut keras sebab banyak angin..period pun tak datang-datang..aduyai..risaunye aku!! Nak buat ape sekarang ni...berpantang semula la lepas ni..

Janganlah pandai-pandai jadi doktor wahai eikyn dan suami!kan dah datang penyaki lain..kamuorang cume engineer cabuk..bukan.doktor tau!

Silalah berpantang ye..minumlah lagi air gas pasni yer..minum air sejuk banyak2..kalo ko mau angin penuh 1badan..!

Published with Blogger-droid v1.6.7
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 Soksek-Soksek: