MiMpI KeHILANGaN

Dua malam berturut-turut aku bermimpi....Kalo nak tau, aku bukan jenis orang yang selalu bermimpi. Selalunya bila letak kepala kat bantal...Zzzzz...selamat dah. Tapi sejak insiden yang lepas..aku mimpi..


Mimpi 1:

Mengambarkan aku dan suami di suatu taman permainan yang besar dan cantik..(ala-ala kat Universal Studia Singapore tapi scene dia macam kat tepi pantai)...banyak sangat permainan kanak-kanak dan budak-budak..biasalah..sinonim taman permainan dengan budak-budak kan..

Masa tu macam situasi aku si Eikyn yang sedikit mewah dari sekarang yg tak mewah ni..kami bukan berdua je tapi kami ber 5..AKU, SUAMI, AMIRUL (anak angkat sepupuku) 11 tahun, ZAFRAN dan ADZIM (anak kakakku, 10 dan 2 tahun)...

Dalam mimpi tu mengambarkan macam seolah-olah mereka ni anak angkat kami... Mula-mula, kami macam happy aje jalan-jalan kat taman tu..tapi TIBA-TIBA...

Anak-anak kami ni hilang sekelip mata disebalik orang-orang yang ramai..Kedudukan kami dengan anak-anak tu tak jauh pun tapi aku tak dapat nak kejar diorang...Nampak dari jauh aje diorang pandang dan lambai aku..Dengan sekelip mata diorang hilang dari pandangan kami...

Aku makin cuak! Suami bergegas amik kereta untuk cari diorang yang hilang...Cari punya cari..tak jumpa-jumpa..Lebih-lebih lagi kat taman yang besar sangat..Kami tak putus asa..cuba cari kat tempat ramai budak-budak...Still tak jumpa...Stop sana sini..masuk taman sini..masuk kedai..semua tak jumpa! Aku dah menangis...anak angkat pun boleh hilang! Down! But still..suami aku masih cool lagi...

At the end, aku terbangun dari tido tanpa berjumpa anak-anak aku yang hilang...! Bangun tido..sambung nangis macam dalam mimpi tadi.. :'(

YA ALLAH..petunjuk apa yang KAU nak berikan padaku.. :'(

Mimpi 2:

Mimpi yang singkat. Aku mimpi aku pinjam anak opismateku aka partner si Aimee. Kami bawak dia ke JJ Au2 Setiawangsa..Kami bertiga jalan-jalan, main-main seolah-olah dia dah rapat dengan kami..(real life taklah rapat mana pun)..dengan mulut ramah dia..dengan manjanya dia dengan en suami, siap pelok2 dan cium pipi...Rasa seronok walaupun pinjam anak orang...

At the end, aku terjaga. Apa pulak maksudnya.. :(

Mimpi 3:

Kali ni bukan aku yang bermimpi..tapi kawan lama aku di sekolah menengah..dia ada komen di FB kawan aku pagi tadi...

Semalam Aku mimpi 3 orang kawan kita..Aku mimpi Batu (kawan kami yang masih bujang) bagi aku sampul surat sambil tersenyum-senyum, pastu aku nampak Topo (kawan kami yang baru dapat baby ke-2) bagi aku sampul surat tapi muka dia macam blur2..pastu aku nampak muka ekin kecik (akulah yang dimaksudkan) bagi aku sampul surat jugak tapi bila ekin kecik passkan sampul surat tu kat aku...dia menangis meraung-raung..tak paham aku mimpi mlm tadi... :'(



Apa pulak maksudnya... :'(
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 Soksek-Soksek: