The Royal Wedding- Ermm..Naa..

Arini sangat heboh orang memperkatakan pasal Royal Wedding Prince William And Kate..Ada yang sanggup amik cuti semata-mata mau tonton Wedding of the year secara live kat NTV7..

Ala..takde pulak tv kat opis ni..so..melepaslah aku nak tengok...meleleh air liur.. :p..Bestnyer dapat kawen dengan putera raja..rasa-rasanya setiap gadis memang mengimpikan untuk kawen dengan putera raja kan..ala..sebab terpengaruh dengan cite-cite dongeng mase kecik-kecik dulu..Alangkah bestnye kalo ianya menjadi kenyataan..Woowee...Bak kata orang, tuah ayam nampak di kaki..tuah manusia sapelah tau...maksudnya, memang sungguh bertuahlah si Kate tu sebab dapat jadi Princess of Britain menggantikan mendiang Lady D.. Kalo lah aku dapat kawen dengan putera raja..Oh....seronoknyeh! (udah-udahlah ko berangan puan eikyn..ko dah 5 bulan kawen dengan si putera raja jongos tu..so xpayahlah nak berangan lama-lama..)

Bila orang sibuk-sibuk pasal The Royal Wedding ni..aku pun layan la jugak membelek-belek gambar kawen aku..hehehe..syiok ooo tengok gambar kawen..sukeee tau..

Kali ni aku nak cite pasal tema majlis kawen aku yang bukan royal wedding mahupun wedding of the year tu.. tema aku actually ialah hijau puteh..hijau yang aku teringin sangat nak ialah hijau lumut..Kenapa? sebab aku rasa..jarang-jarang sangat majlis orang melayu yang buat tema hijau lumut..selalunya hijau terang, hijau daun pisang atau hijau gelap ala-ala bendera PAS tu..So, aku rasa mesti cantik kalo tema hijau lumut tu dibuat untuk majlis kawen aku..ditambah lagi dengan cadangan oleh kak Satri pemilik Satri's Anggun, pemilik butik baju sanding aku..dia pun setuju kalo tema hijau lumut tu akan membuatkan sesebuah majlis tu nampak lebih menawan..lebih-lebih lagi kalo majlis resepsi di buat di dewan yang ruangannya besar dan luas... Korang dapat bayangkan tak warna hijau lumut ni?



ha..macam ni la..memang suka la warna hijau lumut ni..nampak fresh and simple je..
credit to danielzain photographer


Tapi impian aku tak tercapai..Sedey!..sama juga macam impian aku nk kawen dengan putera raja..(tui!)..sebab tiada warna hijau lumut dalam koleksi si katerer..hampa! Aku cuba bertanyakan pada mak andam Merlang Bridal manalah tau diorang ada alas kerusi dan meja warna ni..tetap takde...:( Kalau nak sewa dari KL, mahal pulak..

Akhirnya, aku terpaksa redha ajelah..maka..jadilah tema perkahwinan aku hijau daun pisang dan puteh..Nasiblah, asalkan hijau sudah... maka terhasillah..




Cantik tak? :p
Cantik jugak kan..Oh, abaikan background yang tidak dicat itu yer..untuk pengetahuan, dewan ni baru je direnovate..so aku ialah pengantin pertama yang menggunakan dewan ni ..maka cat background pun takde..hihihi. tapi dalam gambar..semua dah di edit oleh en photographer.So..Cun!



Meja Vip..

Walaupun majlis aku bukanlah Royal Wedding atau Wedding of the Year..tapi aku sangat-sangat bersyukur sebab apa yang dirancang semuanya berjalan lancar...Alhamdulillah..

'Sederhana tapi Meriah'- that's the keyword..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 Soksek-Soksek:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Eikyn said...

Post si pengomen terpaksa di delete kerana ianya menguris hati si penulis..:)

Memandangkan hal 'jongos menjongos' itu dipertikaikan. Meh saya explain kepada si silent reader yang saya hormati.

Perkataan 'jongos' itu walaupun ianya agak buruk untuk ditujukan kepada suami semdiri..tapi sebenarnya bukanlah sebenar-benar 'jongos'.


Ianya ialah ayat-ayat gurauan manja antara saya dan suami terchenta..En suami pun sudah sedia maklum dan dia tau saya hanya bergurau. So, xde niat untuk memburukkan suami sendiri di sini.

P/s to silent reader:

Kalo jongos, takkanlah saya sudi kawen dengan dia..hikhik.. (walaupun suami sy tak manis di mata orang, tp bg sy dia tetap TOM KURUS in my <3) :)

End.