Thank U...Thank U..oh Thank U...!

Hari ni mode= Skema cipan..

Aku nak berterima kasih yang sangat-sangat kepada kawan-kawan yang ucapkan takziah, berkongsi sedih, bagi kata-kata semangat kat aku selepas kes minggu lepas.Dah seminggu berlalu..aku dah ok dah..Hidup dengan NORMAL..tiada lagi mata-mata bengkak or nangis-nangis esak. Cuma harap-harap jangan ada makluk ALLAH yang cuba cocok-cocok jarum pasal kes yang lepas ye..kang akak emo pulak! :p

Ada bunyi-bunyi langau yang komen.. 'ala kin, baru bapa minggu..kecik sangat tu..relax la'...haih! korang atau kamu (sebab yg komen tu sorang aje)..lantak lah walaupun aku pregnant baru bapa minggu..yang penting 'ia'nya dah ada dalam rahim aku..kecik ke..besar ke..'ia' tetap hasil buah hati kami....aku rasakan kehadiran 'ia' dalam badan aku..MAYBE ko tak mengalaminya or ko tu jenis makhluk ALLAH yang belum diduga dengan kes-kes macam ni..boleh la ko cakap macam tu..tapi at least..cubalah jaga hati orang..hidup ni tak sentiasa berada di atas tau...- ini lah luahan hati 'akak' yang sentap.. maklumlah..darah banyak kuar .. :p

Tapi..tak semua kawan-kawan yang macam spesies ni..aku bersyukur yang amat sebab dapat ramai kawan yang sangat-sangat supportive..ada yang comment kat FB, SMS, call, PM la, BBM la..bagi semangat, doakan yang baik-baik untuk aku dan suami, malah ada yang nak tolong referkan kami ke doktor yang bagus..Thanks sangat pada Sue dan Kak Elin. Appreciate sangat-sangat.. Ada juga kawan-kawan yang berkongsi rasa yang sama malah ada yang lebih sedih dari kami.. Thank u korang, kita doalah sama-sama ye..harap-harap ALLAH memakbulkan doa kita.

Terima kasih yang tak boleh nak diungkap (ece ceh) kepada suamiku nan seorang..Yang sanggup berlagak cool macam mat cool aiskrim bila ditimpa dugaan macamni walaupun sebenarnya dialah orang yang paling excited bila aku pregnant aritu Dialah yang sanggup melayan perasaan isteri dia yang down sesangat aritu, (tolong basuhkan *** yang berdarah-darah lencun tu sebab bini dia tak larat nak bangun langsung), tolong kemaskan rumah..ah pendek kata semuanya si suami lah yang tolong buat... Tak terbalas pertolongan suami..Alhamdulillah..Harap-harap ianya sampai bila-bila ye abang..

Juga pada family terdekat dan opismate yang sentiasa understanding dengan keadaan aku..takde pun kecoh-kecoh pasal hal ni..TQ sangat korang..Sedikit sebanyak, meringankan tekanan yang sikit-sikit masih ada ni..


p/s: ada lah sentap dengan makhluk ALLAH ni..aku takdelah nak minta makluk ALLAH ni nak buat muka simpati kat depan aku..aku tak nak pun..tp at least...at least..BELASUNGKAWA la sikit..ini tidak..buat dono (don't know) aje..nak kata tak tau, mustahil la..nak kata tak update..hello..kamu sangat aktif 'like2' dan 'comment2' orang ye..KAYU? erm..no comment la pasal tu..TAPI yang pasti.. ke'buat2' blur kamu itu sedikit pun tak terkesan di hati aku pun..sebab..kamu bukan insan terpenting di hidupku..masih RAMAI kawan-kawan dan family yang masih betol2 suci hati murni di dalam dunia ni..Dan aku bersyukur sangat sebab aku dikelilingi oleh mereka.. InsyaALLAH..semoga ALLAH memberikan petunjuk..kepada semua..Amin..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 Soksek-Soksek:

maidatul said...

sabar yea ikin....kak mai faham sgt perasaan ikin macam mana...apa pun jgn putus asa...insyaAllah ALLAH nak bagi yg terbaik utk ikin itu yg Dia uji tu...yg penting doa dan redha atas ujian ini...
Jaga kesihatan baik-baik...hari bahagia itu pasti akan sampai :)

Eikyn said...

Tq sangat2 kak mai..a'ah..harap2 macamtu la kan..Semua org diuji cuma cara DIA lain2 kan..ekin diuji mcmni pulak..harap2 ekin dpt tempuh dgn berlapang dada.. :)